Stofa bliver til Norlys

22/08/2023 14:19

Inden længe bliver det velkendte Stofa-brand erstattet af Norlys. 

Efter 45 år som selvstændigt brand skifter Norlys-ejede Stofa, som leverer tv- og internet til Samsignal, fra midten af september navn til Norlys. 

Selvom Stofa skifter navn til Norlys, påvirker det ikke medlemmerne i Samsignals hverdag. De beholder deres nuværende produkter. Medlemmer, der har en Stofamail, kan også fortsætte med at benytte den.

– Vores medlemmer kommer ikke til at mærke noget til overgangen, end at deres produkter og services skifter navn, alt andet kommer til at fungere som hidtil. Vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde med Norlys, siger Anders Lisvad, der er formand for Samsignal.

Navneskiftet fra Stofa til Norlys sker som en naturlig del af Norlys’ strategi om at blive ét samlet brand, der kan servicere danskerne fuldt ud inden for energi og digitale tjenester.

– Da Norlys-koncernen blev skabt i 2020, var det med en ambition om at samle hele forretningen under ét stærkt brand. Vi har bevæget os i den retning skridt for skridt de seneste år, og nu er vi klar til at satse fuldt ud på Norlys-brandet, også når det kommer til internet og tv. Ambitionen er at blive en endnu større aktør på markedet, siger Sune Nabe Frederiksen, der er direktør for Norlys’ digitale forretning.

Medlemmerne i Samsignal får de kommende uger mail eller brev med information om, at Stofa skifter navn til Norlys.


Historien om Stofa 

  • 1959: Anton Petersen stiftede selskabet Anton Petersen A/S som i begyndelsen solgte antenner. Hurtigt så han dog muligheden i fælles antenneanlæg, som for alvor blev startskuddet for etableringen af Stofa. Det første fællesantenneanlæg blev etableret i Boligforeningen Odinsgaard i Horsens.
  • 1978: Anton Petersen A/S skifter navn til Stofa A/S. Stofa står for Store Fællesantenne Anlæg. Det sker ifm., at en række store virksomheder køber en stor del af selskabets aktier.
  • 1989: Stofa begynder at sælge tv-programmer til antenneforeninger. Frem til slutningen af 80’erne havde Stofa kun ét ben at stå på nemlig opbygning og servicering af antenneanlæg.
  • 1997: Stofa kobler de første kunder på internettet
  • 2012: Stofa blev opkøbt af det daværende energiselskab SE. SE fusionerede i 2019 med Eniig til Norlys.

Nyt

Kundeservice

For at gøre driften af Samsignal så billig og effektiv som muligt, har vi valgt at hyre Stofa til at stå for den direkte kundeservice.

Spørgsmål om teknisk hjælp skal rettes til Stofa support på telefon 88 30 30 20, hverdage 08.00 - 22.00.



Spørgsmål om SmartTV skal rettes til Stofa support på telefon 88 30 30 30.

Ved akutte tekniske problemer udenfor normal åbningstid, kan hovedvagten kontaktes på telefon 88 13 18 18, åbent alle dage 16:00-24:00.

Se mere på Stofas kundeservice hjemmeside: www.stofa.dk/kundeservice

x