Samsignal har indgået ny samarbejdsaftale med Stofa

26/11/2019 13:08

undefinedAftalen sikrer en opgradering af foreningens kabel-anlæg og 1.000 Mbit internet til medlemmerne.

Medlemmer af Samsignal kan glæde sig over en ny samarbejdsaftale med Stofa. Det fortæller formand for Samsignal Anders Lisvad: ”Den nye aftale kommer alle vores medlemmer til gode. En opgradering vil gøre anlægget endnu hurtigere og stærkere, og kapaciteten vil stige, således vi vil kunne tilbyde hastigheder på bredbånd, der fuldt ud matcher dem, man kan få med fibernet. Det betyder, at vi får et fremtidssikret, stabilt og robust anlæg med hastigheder op til 1.000 Mbit og med helt nye tv-muligheder.”

Et stærkere internet til alle medlemmer
Aftalen betyder, at Stofa i 2021 vil opgradere Samsignals kabel-anlæg til det nye Docsis 3.1, populært kaldet Giganet.
Opgraderingen vil skabe mere kapacitet i anlægget, så det kan levere hastigheder op til 1.000 Mbit, og opgraderingen er ikke kun en fordel for de medlemmer, der har brug for ultrahurtigt internet. Helt almindelige familier med hjemmekontor eller børn, der streamer film og serier, spiller og surfer online, vil også kunne mærke en forskel.
Under opgraderingen gennemgår Stofas teknikere hele anlægget og fremadrettet vil der blive færre driftsforstyrrelser, fordi teknikerne efter opgraderingen kan fejlsøge så nøjagtigt og proaktivt, at de vil kunne spotte problematiske udsving, allerede inden de påvirker tv- eller internetforbindelsen.

Jesper Kjelgaard, direktør i Stofa, siger: ”Vi har et langt og godt samarbejde med Samsignal, og vi er utrolig glade for, at vi nu i fællesskab skal sikre, at medlemmerne får adgang til de allernyeste digitale muligheder. Derfor har vi forpligtet os til at fremtidssikre anlægget og hele Samsignal’s infrastruktur med den nye digitale motorvej, Giganet, så vi kan give medlemmer tidssvarende tv og internet med en bedre digitale oplevelse.”

Opgraderingen skal efter aftalen være færdig inden udgangen af 2021 og vil komme alle husstande i Samsignal’s dækningsområde til gode.

Nyt

Kundeservice

For at gøre driften af Samsignal så billig og effektiv som muligt, har vi valgt at hyre Stofa til at stå for den direkte kundeservice.

Spørgsmål om teknisk hjælp skal rettes til Stofa support på telefon 88 30 30 20, hverdage 08.00 - 22.00.



Spørgsmål om SmartTV skal rettes til Stofa support på telefon 88 30 30 30.

Ved akutte tekniske problemer udenfor normal åbningstid, kan hovedvagten kontaktes på telefon 88 13 18 18, åbent alle dage 16:00-24:00.

Se mere på Stofas kundeservice hjemmeside: www.stofa.dk/kundeservice

x